Waar kunnen wij u mee helpen?

Start dropdown content
sluiten

Herhaalrecept

U kunt hier eenvoudig een herhaalrecept aanvragen:

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Stel een vraag

U kunt uw vraag stellen op MijnGezondheid.net

Minder dringende vragen waarvoor u niet speciaal een afspraak wilt maken, kunt u online aan ons stellen. Wij proberen binnen een gering aantal werkdagen te antwoorden. U kunt alleen vragen stellen aan uw huisarts, assistente of praktijkondersteuner(s).

Het antwoord op uw vraag en een overzicht van uw vragen vindt u op MijnGezondheid.net.

Naar MijnGezondheid.net

Ik wil meer informatie
Ik wil me aanmelden

Bespreekt u uw medische klachten liever direct met een van onze medewerkers, dan kunt u ons bellen op het algemene nummer van het gezondheidscentrum.

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Inschrijven

U kunt zich hier als patiënt van gezondheidscentrum Nieuw Waldeck inschrijven.

Dit kunt u op 2 manieren doen:

1. Het inschrijfformulier downloaden, uitprinten, invullen en ondertekenen.

U kunt het inschrijfformulier bij de assistentes aan de balie van het gezondheidscentrum inleveren. Om de inschrijving definitief te maken zal de assistente vragen naar een geldig legitimatiebewijs.

Download inschrijfformulier

2. Online inschrijven

Let op! Uw inschrijving is pas definitief als u aan de balie uw handtekening heeft gezet en uw legitimatie heeft overhandigd.

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij

Over ons

Als u gezondheidsklachten heeft kunt u een afspraak maken bij een van onze vaste huisartsen. De huisarts kan uw klacht beoordelen, zo nodig medicatie voorschrijven of eventueel verwijzen naar een andere zorgverlener. Bij de assistente kunt u altijd aangeven bij welke huisarts u de afspraak wilt maken.

Bij gezondheidscentrum Nieuw Waldeck werken ook verpleegkundig specialisten. Dit is een medisch beroep om de huisarts te ondersteunen. Een verpleegkundig specialist (VS) werkt zelfstandig en kan net als een huisarts uw klachten beoordelen, medicatie voorschrijven en eventueel doorverwijzen. Voor veel voorkomende klachten kunt u snel bij de VS terecht.

 

 

Wij zijn NHG-geaccrediteerd voor de reguliere huisartsenzorg. Wij voldoen aan de landelijk vastgestelde normen en werken continu aan kwaliteitsverbetering.

Coronavirus

Blijf thuis bij 1 of meer van deze klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, koorts (boven 38 graden).

  • Laat u zo snel mogelijk testen op corona. Bel 0800-1202 of maak online een afspraak (met uw DigiD)

Bel de huisarts of huisartsenpost als 1 of meer van deze punten voor u kloppen:

  • u wordt in een paar dagen steeds zieker
  • u ademt steeds moeilijker (bijvoorbeeld bij het lopen)
  • u raakt steeds meer in de war
  • u heeft meer dan 3 dagen koorts (38 graden of hoger)
  • u bent ouder dan 70, u heeft een chronische ziekte of minder weerstand EN u krijgt koorts (38 graden of hoger)

Ga NIET naar de huisarts toe. De huisarts of assistente zal u aan de telefoon vragen stellen.

Probeer te voorkomen dat u het coronavirus krijgt of aan anderen geeft:

  • Was uw handen vaak met zeep.
  • Nies en hoest in uw elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Geef anderen geen hand.
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen.
  • Ga niet naar drukke plekken.

Kijk voor de actuele adviezen en regelgeving voor kinderen op de de website van het RIVM of neem contact op met de GGD.

Bij algemene vragen over COVID-19 bel 0800-1351 (vanuit het buitenland: +312 0205 1351) of kijk op de website van de rijksoverheid.

Medewerkers

Mevr. S. van den Berg
Huisarts
Mevr. A. Berger
Huisarts (vrijdag)
Mevr. V. Feskens
Huisarts (woensdag)
Dhr. O. Kahmann
Huisarts (woensdag, donderdag)
Mevr. I. Schut
Huisarts (dinsdag, vrijdag + donderdag in even weken)
Mevr. Mulder - van der Zee
Verpleegkundig Specialist
Mevr. N. van der Knaap
Verpleegkundig Specialist
Mevr. S. Steenland
Hoofdassistent
Mevr. M. de Greef
Doktersassistent
Mevr. M. Chami
Doktersassistente

Openingstijden

Handig om te weten

Huisbezoek

Mocht u niet in staat zijn om op het spreekuur te komen, dan kan de huisarts natuurlijk bij u thuis langskomen. De visites aan huis worden meestal tussen de middag afgelegd. Wij adviseren u om indien mogelijk altijd naar de praktijk toe te komen omdat in de praktijk betere onderzoeks- en behandelingsmogelijkheden voor u aanwezig zijn. We verzoeken u vriendelijk om vóór 12:00 uur een huisbezoek aan te vragen.

Uitslagen opvragen

De uitslag van uw onderzoek wordt door de huisarts beoordeeld en door de assistent aan u meegedeeld

Artsen in opleiding

In ons gezondheidscentrum worden artsen opgeleid. Zij worden gesuperviseerd door de huisartsen. Als u graag uw eigen huisarts wilt spreken, verzoeken wij u om dit aan te geven bij het maken van de afspraak.

Meer informatie

  • Tussen 17:00 en 8:00 uur is de praktijk gesloten.

    Voor spoedeisende klachten in de avond, nacht en in het weekend kunt u contact opnemen met de huisartsenpost (HADOKS): 070 346 96 69.

    HADOKS is de nieuwe naam van de SMASH, een samenwerkingsverband van alle huisartsen in Den Haag, Leidschendam, Rijswijk, Voorburg, Voorschoten en Wassenaar. HADOKS regelt spoedeisende huisartsenhulp buiten kantoortijden. Iedere dag tussen 17:00 uur ’s avonds en 8:30 uur ’s morgens; gedurende het hele weekend en op alle erkende feestdagen.

    U krijgt altijd eerst een ervaren doktersassistente aan de lijn. Zij zal vragen naar uw naam, adres, postcode, geboortedatum en verzekering. Zorg dus dat u deze gegevens bij de hand heeft. Zij zal ook vragen naar uw klachten en beoordelen of het noodzakelijk is dat u gezien wordt door een huisarts.

    U moet altijd bellen, u kunt niet zonder afspraak naar de huisartsenpost.

    Meer informatie over HADOKS vindt u op de website van HADOKS

  • Een consult bij uw huisarts is alleen mogelijk op afspraak en duurt gemiddeld
    10 minuten. Als u meerdere vragen heeft of  met meerdere personen komt, heeft u waarschijnlijk meer tijd nodig. Wij verzoeken u dit bij de assistente aan te geven zodat wij u optimaal kunnen helpen.

    Een telefonisch consult met uw huisarts is bedoeld voor een korte vraag of om een uitslag op te vragen. Soms  is het moeilijk uw gezondheidstoestand telefonisch te beoordelen. Een persoonlijk afspraak om op het spreekuur te komen kan daarom alsnog nodig zijn om u optimaal te helpen.

  • Indien u bij verhindering een afspraak niet 24 uur van te voren afzegt, zijn wij helaas genoodzaakt het tarief dat voor deze afspraak geldt bij u in rekening te brengen.

    Let op! Helaas kunt u dit bedrag niet declareren bij uw zorgverzekeraar dus wees op tijd met het doorgeven van een verhindering. Deze regeling geldt voor  de afspraken met de huisartsen, praktijkondersteuners, praktijkverpleegkundigen en doktersassistenten.

    Tarieven huisartsenzorg

    Niet nagekomen afspraak € 20,00
    Medische verrichting kostprijs*

     

    *Deze prijs is gelijk aan het tarief dat we met de zorgverzekeraar zijn overeengekomen (meer informatie verkrijgbaar bij de assistente).

  • Voor het goed functioneren van de praktijk zijn de doktersassistenten onmisbaar. De doktersassistente heeft een specifieke beroepsopleiding  gevolgd en heeft een beroepsgeheim.

    Hierdoor kunt u bij hen terecht met algemene en specifieke gezondheidsvragen en kunnen zij op grond van de door u verstrekte gegevens informeren en adviseren. Zij zullen u soms enkele vragen stellen om een inschatting te maken voor verdere benodigde behandeling. Huisarts en assistente werken nauw samen en hebben regelmatig overleg.
    Ook verricht de assistente een aantal medische handelingen:

    • Tussentijdse bloeddrukcontrole
    • Aanleggen van een verband en het beoordelen van verwondingen
    • Oren uitspuiten
    • Suiker/Hb-controle
    • Hechtingen verwijderen
    • Aanstippen van wratten
    • Urine onderzoek
    • Injecties
    • Uitstrijkjes in het kader van het bevolkingsonderzoek
  • In ons gezondheidscentrum werken meerdere praktijkondersteuners en praktijkverpleegkundigen. Heeft u een chronische aandoening of psychische klachten? Dan kan de huisarts u verwijzen naar een praktijkondersteuner (POH) of praktijkverpleegkundige (PVK). Hij/zij heeft een ander spreekuur waardoor er per consult meer tijd is.

    De POH of PVK is gespecialiseerd in chronische aandoeningen of psychische klachten. Er is nauwe samenwerking met de huisarts. De huisarts blijft eindverantwoordelijk voor de behandeling en het voorschrijven van medicijnen.

    Meer informatie over de praktijkondersteuner en -verpleegkundige vindt u hier.

Thuisarts.nl

Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten?

Voor medische informatie verwijzen wij u graag door naar de website Thuisarts.nl.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Apotheek.nl

Zoekt u specifieke informatie over medicijnen?

Voor informatie over medicijnen verwijzen wij u graag door naar de website Apotheek.nl.
Apotheek.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over medicijnen.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent